piątek, 30 października 2009

Ciasto latte macchiato

Zupełnie nie w moim stylu, ale wyjątkowo dobre. Coś dla wielbicieli kawy i słodyczy - pyszne, trójwarstwowe , mocno kawowe ciasto - w sam raz do popołudniowej małej czarnej. Przepis pochodzi z Galerii potraw, od siebie dodałam odrobinę likieru kawowego do każdej z warstw - i taką wersję serdecznie polecam :)

Ciasto:
1/4 szkl. cukru
5 jajek
2 łyżki mąki ziemniaczanej
2 łyżki gorzkiego kakao
2 łyżki maku (suchego)
1 łyżka mielonej kawy (suchej)
ew. 1-2 łyżki mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
Krem:
3 łyżki mąki
2 łyżki mąki ziemniaczanej
6 łyżek cappuccino w proszku
1/4 szklanki cukru
1/2 l mleka
200 g masła
1 łyżka likieru kawowego
Śmietana:
1/2 l śmietany kremówki
żelatyna
2 łyżki likieru kawowego
Ciasto: Przygotować jak biszkopt - suche składniki połączyć, białka ubić z cukrem na sztywną pianę, kolejno dodawać żółtka, na końcu delikatnie wmieszać suche składniki. Piec ok. 40-45 min. w 175'C. Ostudzić, nasączyć delikatnie likierem kawowym.
Krem: W pół szklanki mleka rozmieszać wszystkie składniki poza masłem. Resztę mleka zagotować, dodać pozostałe składniki (oprócz masła) - ugotować tak jak budyń (mocno gęstnieje). Ostudzić, zmiksować z zimnym masłem - wstawić na ok. 1 godz. do lodówki. Wyłożyć na zimne ciasto, wstawić do lodówki na ok. 2-3 godziny.
Śmietana: śmietanę ubić na sztywno (można dodać trochę cukru pudru), połączyć z żelatyną (wg wskazówek na opakowaniu żelatyny) oraz likierem). Wyłożyć na krem.
Gotowe ciasto schłodzić przez kilka godzin (najlepiej całą noc) w lodówce. Przed podaniem oprószyć kakao.
Smacznego!

6 komentarzy:

Majana pisze...

Wow, super jest to ciasto ! A ja kocham kawę, myśle,ze smakowałoby mi baaardzo:)

KASANDRA pisze...

Ojeja to coś dla mnie ... uwielbiam kawowy smak .. lodów, ciasta słodkości wszelakich ...

Dziwnograj pisze...

!! To coś zdecydowanie dla mnie. Kawa - moja miłość. A połączenie ciasta i kawy to już raj na ziemi. I jeszcze tak pięknie wygląda.

Gosia pisze...

bardzo fajne to ciacho,mam w planach o podobnej nazwie,ale inne skladniki :)
Pozdrawiam :)

gosiakr76 pisze...

Chcę już jeść!!! Podobnie jak Majanka jestem fanką małej czarnej, a tu jeszcze bita śmietana, likier... Już spisuję przepis i wiem, co wkrótce upiekę. Super ciasto!

Espresso pisze...

Mniammm :P