piątek, 4 września 2009

Zupa z cukinii

Pyszna, sezonowa zupa - smakuje równie dobrze jak wygląda (tak sobie myślę, że lubię chyba wszystkie zielone zupy ;) ). Pyszna zarówno na ciepło, jak i na zimno. Przepis ze strony Bei, tym razem nie dodałam ziemniaków, a sera nie miksowałam z cukinią tylko posypałam na wierzch, gdy zupa była już w miseczkach. Polecam gorąco!

2 małe cukinie
cebula
ząbek czosnku
mały pęczek szczypioru
ok. 1 l. bulionu
ok. 30 g koziego sera
Cebulę należy zeszklić na tłuszczu, dodać czosnek i pokrojoną w kostkę cukinię, podusić kilka minut. Zalać bulionem, gotować ok. 15-20 min. (aż cukinia będzie miękka). Dodać posiekany drobno szczypiorek (trochę zostawić do dekoracji), zmiksować. Zupę posypać pokruszonym serem i szczypiorem.
Smacznego!

8 komentarzy:

Dziwnograj pisze...

O! Ten pomysł z kozim serem musi być świeny. Do wybróbowania

asieja pisze...

szczypiorek i cukinia muszą smakowac pysznie
on taki wyrazisty, lekko ostry i ona :-)
optymistyczna bardzo ta zieleń

Bea pisze...

Slicznie wyglada! Ciesze sie, ze smakowala :)

Pozdrawiam!

Monika pisze...

Dziwnograj, asieja > tak, tak, jest pyszna :) Polecam i dzięki za odwiedziny :)
Bea > Bardzo dziękuję za ten przepis, w kolejce czekają kolejne z Twojego bloga :)
Pozdrawiam :)

Agata Chmielewska (Kurczak) pisze...

zupkę z cukinii bardzo lubię oj bardzo

Agata pisze...

Ależ optymizm z niej bije!

Bea pisze...

Moniko, milo mi bardzo w takim razie :)

Milego weekendu!

Unknown pisze...

Pyszna zupka wyszła :) Dałam serek typu Feta (taki z krowiego mleka) i było pyszne! A wywar gotowałam jeszcze z listkiem laurowym(przed miksowaniem go wyjęłam). :)